L'ÚS DE LA PISSARRA INTERACTIVA A LES AULES DE FÍSICA I QUÍMICA
Que ha passat amb les pissarres interactives? Van aparéixer fa uns anys, van fer soroll i pareix que han caigut en l'oblit.

Realitzant la unitat didàctica sobre l'estudi de la reacció química em doní compte que és la unitat perfecta per a l'ús de simuladors i recursos interactius, ja que sovint alguns alumnes no entenen conceptes com el del canvi de forma de l'energia o la matèria. Estos conceptes són de gran importància i els docents podrien trobar el suport necessari per a facilitar l'aprenentatge d'aquells que ho necessiten en les noves tecnologies.
Entre els factors que han fet que esta ferramenta estiga a la situació actual, destaquen els següents:
- El professorat ha de tindre voluntat d'adaptació el canvi i millorar les pràctiques docents habituals i estar disposat a realitzar una formació didàctica i tecnològica inicial.
- El professor ha de conéixer i seleccionar continguts digitals adequats per al seu ús
- Pot resultar car per a centres amb pocs recursos, ja que cada pissarra té un preu de 700EUR -2000EUR .
- És una tecnologia que no causa problemes (si falla internet s'usa la pissarra normal).
- Pot ser una ferramenta molt útil per a la docència a alumnes amb necessitat d'algun tipus d'adaptació pedagògica.
Al meu parer, s'ha tractat d'una ferramenta amb gran aplicabilitat que ha caigut en l'oblit per l'acció de la comunitat educativa (s'han usat com a pantalla per al projector) i per la decisió de les consergeries d'educació de realitzar la compra de milers de pissarres sense pensar si eixa inversió hauria sigut més útil realitzada d'una altra manera.
Encara guarde en la meua retina la imatge de la pissarra interactiva de la meua aula d'universitat, la que mai arribem a usar i a la qual van haver d'apegar un paper amb la nota escrita a mà "No escriure amb retolador, pissarra interactiva".
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada